AFAS

Haal meer uit uw AFAS-software met AFAS ondersteuning van Enshore.

Lees verder

Heeft u het gevoel dat u meer uit AFAS kunt halen? Bij veel organisaties merken wij dat na de AFAS implementatie niet optimaal gebruik wordt gemaakt van de verschillende functionaliteiten binnen AFAS. Met AFAS support van Enshore slaan wij een brug tussen uw bedrijfsprocessen en de software van AFAS. Lees verder hoe wij dit doen, of neem direct contact op met AFAS expert Peter.

Dirk Romeijnders | AFAS-expert

Peter Houtman

AFAS expert

Hoe wij werken

Met onze AFAS ondersteuning vergroten we de acceptatie van technologie binnen uw organisatie. Zo bieden wij ondersteuning voor de dagelijkse werkzaamheden (BEHEER), zorgen wij dat uw software altijd up-to-date en veilig is (OPTIMALISATIE), en zetten we onze kennis en mankracht in om uw bedrijfsprocessen te automatiseren (MAATWERK).

BEHEER

Met het AFAS beheerpakket biedt Enshore ondersteuning bij de dagelijkse werkzaamheden. Door middel van training, support en het oplossen van incidenten creëren we een soepele gebruikerservaring. Hiermee zorgen we ervoor dat uw medewerkers hun werkzaamheden goed kunnen uitvoeren, met behulp van de software van AFAS.

Control it

  • 24/7 bereikbaar
  • Shared service center
  • Actief oplossen van incidenten

OPTIMALISATIE

Met het AFAS optimalisatiepakket zorgen wij ervoor dat de bedrijfsprocessen van uw organisatie vertaald worden naar de software van AFAS. Dit doen we door de bedrijfsprocessen samen met u door te nemen en te analyseren. Hierna optimaliseren we de huidige inrichting van deze processen of richten we deze opnieuw in. Ook denken we graag actief mee over nieuwe functionaliteiten en verbeteringen, waardoor uw processen verder geautomatiseerd en gebruikersvriendelijker worden.

Optimize it

  • Schaalbare capaciteit
  • Shared service center
  • Optimalisatie en doorontwikkeling AFAS omgeving
  • Implementatie nieuwe functionaliteiten en updates

MAATWERK

Met het AFAS maatwerkpakket zorgen wij ervoor dat complexe bedrijfsprocessen, die niet in de standaard functionaliteit binnen de software van AFAS ingericht kunnen worden, toch gerealiseerd worden. Dit doen wij aan de hand van aanvullende software oplossingen, welke we koppelen en naadloos aansluiten op uw AFAS software. Hiermee kunnen we de bedrijfsprocessen toch verder automatiseren waardoor uw organisatie veel tijd kan besparen.

Specialize it

  • Ervaren & deskundige consultants
  • Inzet van ervaren & deskundige programmeurs
  • Geautomatiseerde oplossingen
  • Antwoord op complexe vraagstukken

Vragen? Stel ze direct

Kom in contact met onze
AFAS-expert.

    Ons team

    Ons AFAS team bestaat uit professionals met een gecombineerde kennis van business en technologie. Het team is getraind om outside the box te denken en uw organisatie proactief te adviseren. Doordat we werken met professionals die verantwoordelijkheid nemen voor hun eigen werkzaamheden, zorgen we voor continuïteit, weinig overhead en lage kosten.

    Voor wie wij werken

    Enshore verzorgt bij meer dan 30 organisaties zowel nationaal als internationaal ERP-support. Dit zijn organisaties met een grootte tussen de 200 en 10.000 medewerkers. Onze klanten zijn actief in diverse markten waaronder transport en logistiek, farmacie, groothandel, discrete productie, gezondheidszorg (ziekenhuizen), financiële dienstverlening en publieke instituten (provincies, gemeenten, rijksoverheid).

    ”Wij werken sinds enkele maanden met Enshore samen. Tickets worden snel opgepakt en de antwoorden/ het support zijn van goede kwaliteit. De medewerkers zijn vriendelijk en behulpzaam.”

    “Een goede constructieve samenwerking, waar we een gat van 5 jaar dicht hebben gelopen in een jaar tijd. Op deze basis gaan we nu samen met Enshore verder bouwen.”

    AFAS Benchmarktest

    Hoe goed benut u uw AFAS-software ten opzichte van andere organisaties?

    Doe de Benchmarktest en ontdek in enkele minuten hoe u het doet ten opzichte van anderen!

     

    1. Maakt u gebruik van vaste krachten of consultants?

    Tip: Gartner’s Debbie Wilson zegt dat bedrijven zich moeten focussen op het vinden van externe specialisten en tegelijkertijd interne talenten voor ongeveer 5 jaar moeten trainen om zo de vraag naar Cloud ERP voor te blijven. Meer informatie leest u op: https://bit.ly/3q8sOq1

    Vaste krachten

    Consultants

    Beide

    2. Wat is de verhouding (in tijd) tussen de ondersteuning van medewerkers en het aantal optimalisaties/aanpassingen dat u doorvoert?

    Tip: Breng in kaart wat van toepassing is op uw situatie. Heeft u moeite met projectplanning, onrealistische verwachtingen, time-to-market druk, mindere kwaliteit van ontwikkelaars of het uitstellen van het oplossen van bugs? Meer weten over waarom tech debt (technische schuld) een indicator is voor de prestaties van uw systeem? https://bit.ly/388Fl6V

    Max 20% ondersteuning / minimaal 80 % optimalisaties

    Tussen de 20 – 40 % ondersteuning / 80 – 60 % optimalisaties

    Tussen de 40 – 60 % ondersteuning / 60 – 40 % optimalisaties

    Tussen de 60 – 100 % ondersteuning / 40 – 0 % optimalisaties

    3. Hoe lang duurt het voordat een nieuwe wens is gerealiseerd?

    Tip: Breng in kaart wat de bottleneck is / bottlenecks zijn. Betreft het onvoldoende capaciteit, onvoldoende kennis, onvoldoende flexibiliteit binnen uw teams, moeite met bijblijven van de laatste versies, continuïteitsproblemen of bijvoorbeeld kostenbesparingen?

    0-3 maanden

    3-6 maanden

    6-12 maanden

    Langer dan 12 maanden

    4. Welk deel van uw bedrijfsprocessen moet u nu noodgedwongen ondersteunen zonder de inzet van AFAS-software?

    Wij van Enshore reduceren dit graag voor u. Dit doen wij door uw ERP-inrichting in te richten en waar het niet past gebruiken wij low – code. Met verschillende technieken ontwikkelen wij slimme oplossingen die de werkprocessen binnen uw organisatie optimaliseren.

    0-20%

    20-40%

    40-100%

    Waar liggen voor u de kansen?

    In onderstaande tabel staan de resultaten van de quickscan.

    Resultaten

    1. Maakt u gebruik van vaste krachten of consultants?

    Uw antwoord: Vaste krachten

    Met vaste krachten loopt u het risico op hoog verloop en gedateerde kennis. Kennis en continuïteit zijn vaak onvoldoende snel voor handen om stappen te maken. Verandering duurt lang en de volle potentie van bedrijfsprocessen blijft onbenut.

    Uw antwoord: Consultants

    Met consultants maakt u vaak onnodig hoge kosten en is er een lage mate van betrokkenheid. Er kunnen problemen zijn met het langdurig binden van high potentials en het innovatief te blijven.

    Uw antwoord: Beide

    Met vaste krachten loopt u het risico op hoog verloop en gedateerde kennis. Kennis en continuïteit zijn vaak onvoldoende snel voor handen om stappen te maken. Verandering duurt lang en de volle potentie van bedrijfsprocessen blijft onbenut.

    Met consultants maakt u vaak onnodig hoge kosten en is er een lage mate van betrokkenheid. Er kunnen problemen zijn met het langdurig binden van high potentials en het innovatief te blijven.

    2. Wat is de verhouding (in tijd) tussen de ondersteuning van medewerkers en het aantal optimalisaties/aanpassingen dat u doorvoert?

    Uw antwoord: Max 20% ondersteuning / minimaal 80 % optimalisaties

    Uw situatie is ideaal. U heeft genoeg ruimte voor innovatie en heeft genoeg kracht om incidenten en verstoringen op te lossen.

    Uw antwoord: Tussen de 20 – 40 % ondersteuning / 80 – 60 % optimalisaties

    Uw situatie is gemiddeld. Idealiter zit u op maximaal 20% ondersteuning, maar in de praktijk blijken de meeste bedrijven en organisaties tussen de 25 en 40% te zitten. Wij adviseren ieder bedrijf dat boven de 25% ondersteuning zit, om actie te ondernemen.

    Uw antwoord: Tussen de 40 – 60 % ondersteuning / 60 – 40 % optimalisaties

    Het is aan te raden om actie te ondernemen. Er is in uw huidige situatie te weinig ruimte voor optimalisaties.

    Uw antwoord: Tussen de 60 – 100 % ondersteuning / 40 – 0 % optimalisaties

    Het is aan te raden om actie te ondernemen. Er is in uw huidige situatie te weinig ruimte voor optimalisaties.

    3. Hoe lang duurt het voordat een nieuwe wens is gerealiseerd?

    Uw antwoord: 0-3 maanden

    Heel goed. De doorlooptijd gaat vlot, wat betekent dat u voldoende capaciteit en kennis heeft om nieuwe wensen in uw AFAS-omgeving te realiseren.

    Uw antwoord: 3-6 maanden

    Voldoende. Idealiter zou u binnen drie maanden een nieuwe wens gerealiseerd hebben, maar dit gaat alsnog vlot.

    Uw antwoord: 6-12 maanden

    Standaard. De doorlooptijd van een nieuwe wens is gemiddeld. Hier kunnen stappen in gezet worden.

    Uw antwoord: Langer dan 12 maanden

    Onvoldoende. Dit is aan de lange kant. Het is aan te raden om de doorlooptijd te verhogen om innovatief te blijven.

    4. Welk deel van uw bedrijfsprocessen moet u nu noodgedwongen ondersteunen zonder de inzet van AFAS-software?

    Uw antwoord: 0-20%

    Hoge mate van het gebruik van standaard software. U loopt hierin voor.

    Uw antwoord: 20-40%

    Normaal. Actief bewaken dat dit percentage niet oploopt met soms voor de hand liggende keuzes.

    Uw antwoord: 40-100%

    Zorgelijk. Actief beleid hierop lijkt noodzakelijk om een toekomstbestendig applicatielandschap te houden in de huidige wereld.

    Wilt u meer weten over uw specifieke situatie? 

    Wij helpen u graag verder. Kom in contact met één van onze AFAS-specialisten.

    Bel mij: 06 34 42 31 21


      This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.