e-Con: CPQ voor complexe productconfiguraties in Microsoft Dynamics 365
Wat je ook verkoopt, een offerte wil je zo snel mogelijk bij de klant hebben. Bedrijven die veel maatwerk verkopen…
Duijvelaar Pompen ontwikkelt en produceert RVS centrifugaalpompen en drukverhogingsinstallaties. Het bedrijf is marktleider in Nederland op het gebied van drukverhoging voor drinkwater. Wij ondersteunen bij het optimaliseren & digitaliseren van hun bedrijfsprocessen. In de afgelopen vijf jaren hebben wij voor Duijvelaar gezorgd voor verticale integratie van werkvloer tot en met het grootboek.
Jaarlijks worden zo’n 100.000 pompen en installaties gemaakt voor klanten in de hele wereld. Door een vooruitstrevend geautomatiseerd productieproces heeft Duijvelaar geen pompen op voorraad, maar kan direct op bestelling vrijwel iedere pomp worden geproduceerd. Via een sterk dealernetwerk exporteren ze, onder de naam DP-Pumps, naar meer dan 100 landen. Naast pompen en installaties voor drink- en proceswater levert Duijvelaar Pompen ook een breed assortiment pompen en installaties voor vuil- en rioolwater en circulatoren voor verwarming, klimaat en koeling.
Voor Duijvelaar Pompen zorgen wij voor het optimaliseren en digitaliseren van bedrijfsprocessen. Na een succesvolle samenwerking met de leverancier die ook de implementatie had verzorgd, kreeg Duijvelaar de behoefte om meer nadruk te leggen op de continuïteit rondom procesautomatisering en -optimalisaties. Met onze focus op continuïteit bleken wij de ideale partner te zijn. In de afgelopen vijf jaren hebben wij voor Duijvelaar gezorgd voor verticale integratie van werkvloer tot en met het grootboek. Doordat Duijvelaar met de best-of-breedstrategie werkt, hebben wij optimalisaties doorgevoerd op het gebied van integraties (koppelen systemen), het realiseren van uitval binnen magazijnprocessen en het inrichten van aanvullende functionaliteiten. Daarnaast hebben we diverse updates doorgevoerd voor Duijvelaar. Dit omvatte test- en configuratiewerk. Momenteel zijn we bezig met het ondersteunen van een upgrade, waarin we aanpassingen in de software doen.
Dat Duijvelaar al meer dan vijf jaar onze partner is, is een mooi voorbeeld van dat voor ons een langetermijnrelatie belangrijker is dan een contract. “Al meer dan vijf jaar werken wij samen met Enshore in diverse projecten. Tijdens deze samenwerking hebben wij maandelijks goed contact.” Zo stelt Niels Breedijk, ICT-manager bij Duijvelaar. “Door de groei die Enshore de laatste jaren heeft doorgemaakt, is er een aantal wisselingen geweest van aanspreekpunt. Desondanks is het contact altijd goed en laagdrempelig gebleven. Enshore biedt wat ik belangrijk vind in een samenwerking met een organisatie. Daarin zien wij Enshore meer als een partner dan als een leverancier, waarin flexibiliteit en het meedenken voorop staan.”
“Enshore biedt wat ik belangrijk vind in een samenwerking met een organisatie. Daarin zien wij Enshore meer als partner dan als leverancier.”
Niels Breedijk – ICT-manager bij Duijvelaar
Een voorbeeld van een optimalisatie die wij hebben doorgevoerd voor Duijvelaar, is de ontwikkeling van een maatwerkuitbreiding om bestaande systemen met elkaar te verbinden. Duijvelaar kwam bij ons met de vraag om een interface voor verkooporders te verbeteren, zodat Oracle E-Business Suite beter samen zou werken met nieuwe XML-berichten van en naar SAP. Er bestond al een interface, maar deze gebruikte een verouderd formaat en vertoonde mankementen.
De uitdaging van dit project was om in korte tijd de foutafhandeling van de oude interface te verbeteren. Soms werden fouten niet onderschept, waardoor orderinformatie ergens in het verwerkingsproces kon verdwijnen zonder een waarschuwing te geven aan de gebruikers. Wanneer fouten wel onderschept werden, waren deze lastig terug te vinden.
Wij hebben samen met de Duijvelaar de XML-orders onder de loep genomen en afgestemd hoe ze gevalideerd moesten worden. Welke informatie was verplicht en welke eisen waren er precies voor elk veld? De orders worden nu eerst vooraf uitgebreid gecontroleerd. Verder hebben we een mechanisme voor de foutafhandeling ontworpen. Zodra er een fout optreedt, wordt direct de precieze fout opgestuurd per mail naar de gebruiker. Hierin staan alle relevante ordergegevens uitgelicht en het XML-bestand van de order is bijgevoegd. Fouten kunnen door deze oplossing sneller worden onderschept en opgelost.